Saturday, January 23, 2010

Stickamazonen Challenge #2

I decided to do the easier version, straight stitch with French knots instead of knotted diamond stitch. And some beads for the flower centers. I just love beads!

Ich habe mich für die einfachere Variante entschieden, statt geknotetem Rautenstich Geradstich mit Knötchenstich. Dafür Perlen in die Blütenmitte. Ich liebe Perlen doch so sehr!

6 comments:

Barbara B. said...

Das ist Dir ja wunderschön gelungen!!!Man sieht wirklich keinen Unterschied zwischen der einfacheren Version und dem original geknoteten Rautenstich. Ja, und die Perlchen liebe ich auch sehr.

linda stokes said...

Beautiful stitching!
Thanks for commenting on my blog.

http://ga-liswelt.blog.de said...
This comment has been removed by the author.
http://ga-liswelt.blog.de said...

hallo raphaela,
avery beautiful stitch you have made. I also love beads.

ColourFly said...

Das mit den Perlen ist ja suoertoll geworden. Das gibt den gewissen "Glitzi-Effekt" und macht das Ganze zu was sehr Besonderem.

GGLG,
Sabine

Jane said...

Hi Raphaela, I am enjoying watching your crazy quilt stitching, I will be looking back often for your updates.